//Mercedes-Benz A-Class
mercedes a klasa

Mercedes-Benz A-Class

Nova četvrta generacija modela Mercedes-Benz A-Class, nakon koncepta i brojnih špijunskih fotografija i tizera, je premijerno predstavljena pre četiri dan

Ona je dinamična kao nikada pre, ali i je u isto vreme i veoma udobna. U potpunosti ponovo definiše moderni luksuz u kompaktnoj klasi, te stvara revoluciju unutrašnjeg dizajna. Što se tiče tehnologije, nova A-klasa ne samo da zauzima prvo mesto zahvaljujući MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotejnment sistemu već poseduje i niz funkcija koje su ranije bile rezervisane samo za segment luksuznih automobila. Prema tome, nova A-klasa je postala pravi inteligentan saputnik u svakodnevnim aktivnostima.

Sve modele nove A-klase pokreću novi i efikasni dizel i benzinski agregati te je korisnost ovog modela, iako je Mercedes-Benz zadržao sportski izgled, daleko veća nego kod prethodnih modela. A-klasa je najmanji i prvi automobil kompanije Mercedes sa pogonom na prednjim točkovima. Prve dve generacije su pripadale klasi malih automobila, međutim, bili su nešto viši u odnosu na njih, pa su ih ljudi često smatrali i automobilima iz segmenta minivenova.

Prva generacija, koja nosi oznaku W168 i koja se proizvodila u periodu od 1997. do 2004. godine, predstavljena je na Sajmu automobila u Frankfurtu 1997. godine. Ovaj model je bio prilično neobičan za jednu kompaniju kakav je Mercedes, jer je imao pogon na prednjim točkovima i bio je neobično visok i kratak automobil.

Druga generacija, W169 koja se proizvodila od 2004. do 2012. godine je predstavljena na Sajmu automobila u Parizu 2004. godine. Za razliku od prethodne generacije, druga generacija je pored verzije sa petoro vrata imala i verziju karoserije sa troja vrata. Obe verzije su dobile nove prednje i zadnje svetlosne grupe i novu masku hladnjaka. Da se ne bi ponovili problemi kakve je imao W168, druga generacija je opremljena sa bogatim paketom sigurnosne opreme i raznim proverenim tehničkim rešenjima. Ukoliko imate neke od ovih modela iz Mercedesovog asortimana a želite da ih prodate, pogledajte firme specijalizovane za otkup Mercedesovih automobila.

Treća generacija A-klase, W176, napustila je koncept i formu minivena i tako je sa svojim dimenzijama prešla u nižu, srednju klasu automobila. Treća generacija je 2012. godine izabrana za najlepši automobila na Međunarodnom festivalu automobila i predstavlja najprodavaniji automobil kompanije Mercedes na mnogim tržištima.

Glavni konkurenti A-klase su Audi A3 i BMW Serije 1.

Nova generacija A-klase bazirana je na MFA2 platformi, te je međuosovinsko rastojanje veće za 30 milimetara, u odnosu na prethodnu generaciju. Primena te nove platforme doprinela je i većim dimenzijama automobila, koji je sada dugačak 4.419 milimetara, širok 1.796 milimetara i visok 1.440 milimetara. Upravo iz tog razloga, i zapremina prtljažnika je sada veća za 29 litara u odnosu na prethodnu generaciju i iznosi 370 litara. U kabini ima više mesta za ramena, laktove, i glave putnika i na prednjim i na zadnjim sedištima.

Što se tiče izgleda, novi model predstavlja iskorak u dizajnerskoj filozofiji koju u kompaniji nazivaju „Sensual Purity“, a sve smo mogli da vidimo već na konceptnom modelu. Iščezle su agresivne linije koje smo vidjeli na trećoj generaciji, a njih sada zamjenjuju elegantne linije po ugledu na novi CLS, što uopšte nije loša stvar. Naime, prednjim delom automobila dominiraju trouglasti farovi koji se nalaze sa leve i desne strane široke maske hladnjaka. Takođe možemo videti i usisnike za vazduh drugačijeg oblika i dnevna svetla integrisana u farove.

Kada je reč o enterijeru, on nam je otkriven u potpunosti još krajem prošle godine i znamo da je opremeljn velikim brojem tehnologije i gedžeta. Prva promena koja je možda najupadljivija jeste ta što se u novom modelu nalaze dva ekrana koji izgledaju kao da su preuzeti sa nekog skupljeg automobila te kompanije, s tim što ovi ekrani izlaze iz okvira komandne table, a nisu integrisani u nju (kao što je to slučaj sa E klasom).

Nova A-klasa je ujedno i prvi model sa MBUX infotejnment sistemom koji je premijerno predstavljen na Sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu početkom godine. Za ovaj sistem se navodi da poseduje tehnologiju veštačke inteligencije koja će omogućiti i mnogo prisniji odnos (da ne kažemo emocionalan) vlasnika sa automobilom. Osnovni model će imati dva ekrana veličine 7 inča, dok će model koji se nalazi u sredini ponude imati ekran instrument table veličine 7, i infotejment ekran veličine 12,3 inča. Plava i žuta su samo neke od ukupno 64 boja ambijentalnog osvetljenja.

Volan deluje veoma poznato, a to je zbog toga što je preuzet sa S-klase, kako bi uvodnom modelu Mercedesa dao premijum izgled. Ista je priča i sa malim otvorima za vazduh koji podsećaju na one kod kupe i kabriolet modela E-klase. Što se sedišta tiče, Mercedes ističe da ona veoma nalikuju onima iz višeg segmenta, i da je A klasa prvi automobil u svom segmentu čija su sedišta razvijena korišćenjem kompjuterske simulacije. Kupci će imati izbor od tri vrste predjih sedišta.

Novi model je obogaćen i brojnim sistemima asistencije vozaču, od kojih su mnogi pozajmljeni od nove S-Klase. Tu je sistem za aktivno držanje odstojanja od automobila ispred, sistem za zaustavljanje u slučaju nužde sa automatskim kočenjem (standard), sistem za ostajanje u saobraćajnoj traci i prestrojavanje po potrebi, PRE-SAFE Plus funkcija koja prepoznaje mogući udar otpozadi i sprečava da automobil bude „odbačen“ napred (u suprotnu traku, na druga vozila) i drugi.

Što se tiče motorizacije tu će za početak biti dostupne tri četvorocilindarske varijante agregata: benzinci A 200 i A 250 i dizel A 180 d.Verzija A 200 koristi četvorocilindarski agregat zapremine 1,4 litara koji proizvodi 163 konjske snage i 250 Nm obrtnog momenta, a koji je povezan ili sa sedmostepenim 7G-DCT ili šestostepenim manuelnim menjačem. Ovaj agregat novom modelu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrzava za 8 sekundi, kada je povezan sa automatskim menjačem i maksimalnu brzinu od 225 km/h, dok je prosečna potrošnja deklarisana na 5,1 l/100 km (5,6 l sa manuelnim mjenjačem). Agregat je nastao kao proizvod saradnje sa kompanijom Renault i koji se sada već nalazi u modelima Renault Scenic i Grand Sceninc.

Verzija A 250 poseduje četvorocilindarski agregat radne zapremine dva litara koji proizvodi 224 konjskih snaga i 350 Nm obrtnog momenta, a povezan je samo sa sedmostepenim 7G-DCT menjačem. A250 od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 6,2 sekunde i razvija maksimalnih 250 km/h uz prosečnu potrošnju od 6 l/100 km.

Nešto kasnije će biti uvedene još dva benzinska agregata.

Verzija A180 d ispod haube poseduje dizel agregat zapremine 1,5 litara koji proizvodi 116 konjskih snaga i 260 Nm obrtnog momenta, a povezan je sa 7G-DCT menjačem. Kao opcija, dostupan je i 4Matic pogon na svim točkovima. Očekivano, dizelaš je najekonomičniji sa prosečnom potrošnjom od 4,1 l/100 km, ali je i dosta tromiji te mu je za ubrzavanje do 100 km/h potrebno 10,5 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 202 km/h. Nešto snažnija dizel opcija će se u ponudi naći nešto kasnije.

Najavljene su još i dve performantne verzije ovog modela koje će nositi oznake AMG A35 i AMG A45. Prvi će posedovati dvolitarski benzinski agregat sa turbo punjačem koji će proizvoditi oko 340 konjskih snaga, dok će se u drugom naći isti agregat, s tim što će biti naštimovan tako da proizvodi oko 400 konjskih snaga.

Nakon ovih opcija, očekuje se da se pojave i plug-in hibridna i električna verzija ovog modela.

Zvanična, javna premijera nove generacije A klase je zakazana za Sajam automobila u Ženevi, a njena prodaja će krenuti neočekivano brzo, te će se širom Evrope naći u prodajnim salonima već krajem marta. Očekuje se da cena uvodnog modela bude oko 27.000 evra.

Kompanija Mercedes je predstavljanjem nove generacije svog hečbek modela napravila veoma pametan potez. Zadržala je sve ono što je krasilo prethodnu generaciju, i u nju ubacila veliki deo tehnologije koja karakteriše luksuzne automobile. U svakom slučaju, s obzirom da je prethodnik ovog modela bio veoma uspešan, nema razloga za sumnju da ova generacije neće ponovit, ako ne i nadmašiti uspeh treće generacije. Prednost je svakako više prostora u kabini, kao i efikasniji i ekonomičniji agregati.

Izvor: Vrele Gume